Tuesday, June 24, 2014

Aira n Adiknya Elly

Best Blogger Tips

Ingat tak lagi entry cik ina yang dapat anak sedara baru... Ni sambungannya la...
Ha,,, hari ni mama aira mesti suka sebab hari dah hari ke 45. Maknanya sudah hbs pantang... Masa Cik ina call mama aira, mama aira bgtau si aira x leh tgk Elly senang... Nak sayang sokmo... Yang adik pun senyum je kakak aira sayang...


Baru-baru ni cik ina p melawat mereka,,, rindu nak tgk Elly sbb rasa lama tak tgk... Rupanya elly dah pandai senyummm..


Bila la depa semua nak balik kampung. Tok dengan wan pun rindu juga tapi x leh selalu p sebab nnti pi lama2 tok dgn wan tak reti dok...


Best Blogger Tips

Sunday, June 22, 2014

Perjumpaan Sahabat Lama Lagi -3

Best Blogger Tips

Setelah perjumpaan ke 2 hari tu, yang dekat RMH ADIK A, kami dijemput ke rumah salah seorang rakan kerana dia buat makan-makan. Nama tuan rumah - ZALIZA... 
jangan silap ye.. NAMA cik ina ZALINA... 

Tq Za sbb sudi buat makan2 dan jamu kami semua...

yangbelakan sekali tu la tuan rumahnya

 Cik ina sampai lewat ckit sebab kena pi amik kuih raya yang dipesan oleh tuan rumah. Pesan kat adik a tu la,, biskut choco bee. 




Daripada tak pernah berjumpa selama 19 tahun, sekarang hampir setiap minggu kami berjumpa.. Dan setiap hari kami berwhatsapp....

Perjumpaan pertama
Perjumpaan kedua
Perjumpaan Ketiga

Best Blogger Tips

Pertemuan Sahabat Lama

Best Blogger Tips

Assalamualaikum.. Cik ina gembira pada hari ni sebab bertemu dengan rakan sekolah menengah. Kami dah lama tak bertemu. Rasanya dalam 19 tahun dah...

Maka, disebabkan ada inisiatif salah seorang rakan yang menggabungkan kami semua dalam WHATSAPP, kami telah merangcang dalam masa 2 hari saja untuk bertemu.. Kami plan nak jumpa kat Pantai Murni Yan...
Cik ina p dengan Fazilah.. Ini sebabkan rumah kami dekat je. Lagipun Fazilah temankan Cik ina pergi kenduri kat Jitra. Biasa la sekarang bila tua2 ni kena teman p kenduri sbb takut tak de geng nanti...

Oleh kerana kami dari Jitra, maka kami la yang paling lewat... Setelah berkumpul, maka rancak la sembang,,,, sampai ibu2 tu x ingat anak.. Sebenarnya anak rakan yangtua tu jaga yang kecik cikit kira masih dalam jagaan la...

Hanya beberapa gambar sahaja sempat kami abadikan.. sbb rancak sembang..





Best Blogger Tips

Saturday, June 21, 2014

Bertemu kembali Geng Sekolah

Best Blogger Tips

Assalamualaikum. 
Setelah hampir 19 tahun x jumpa... akhirnya.. pada hari ni (Jumaat-20.6.14) Cik ina bertemu lagi seorang member sek menengah yang lain pula.
Mggu lps cik ina telah berkumpul dgn geng sek menengah yang lain tp member yg ni x blh mai... tu yg janji mggu ni nk jumpa tu...

Setelah jumpa kat depan opis dia, kami decide nak lunch sama sebab jumaat kan masa rehat LIza panjang. Blh la citer panjang kan.

Kami decide nak  makan kat satu tempat... Cer teka kat mana.. salah satu tpt fav cik ina... mesti la bawal panas juru...

Sempat amik 3 keping je sebab kelaparan...

Tu la bawal goreng panas.. dan ini la member cik ina..  LIZA
jemput makan...
Add caption

Best Blogger Tips

Wednesday, June 18, 2014

LOCENG BERBUNYI TAK HENTI

Best Blogger Tips

ASSALAMUALAIKUM

Terkejut cik ina pg kelmarin sebab tgh dok wat keje, tetiba loceng sekolah berbunyi dengan panjang sekali pada masa yang lain dari biasa... Kenapa lak ni... LAri keluar (jalan cepat) pejabat tgk semuanya keluar kelas masing2 dan bergerak ke padang sekolah..

Ada guru yang melintas bgtau ada latihan kebakaran. Ingatkan apa la tadi... Jadi Cik ina pun berlari la ke padang (bayangkan ada kebakaran).. Tak la jalan je tapi bukan lenggang Mak Limah la...





Setelah diberi taklimat ringkas, semua pun bersurai.. dan masuk kelas seperti biasa... 


selfie pulak 

amik kedatangan


Best Blogger Tips

Monday, June 16, 2014

Buah Tamar Dari Mekah

Best Blogger Tips

Alhamdulillah, salah seorang Guru kat sekolah Cik ina telah selamat pulang ke tanah air setelah mengerjakan Umrah... Kelmarin pun dah mai sekolah cuma hari ni baru merasa buah kurma dan buah lain yang sewaktu dengannya...

Sebelum makan.....


ha,,, dah makan ni.. tggu nak minum air zam-zam...

Muka Ustazah Che Kamaliah berseri-seri dan turut sama berkongsi cerita masa rehat kat kantin... Kami yang dengar sama, turut teruja. Tambahan pula guru lain yang telah menjejak kaki ke sana mesti lagi teruja kan....

**********************************************************************
DOAKAN CIK INA AKAN SAMPAI KE SANA CEPAT.. AMIN

Best Blogger Tips

Joghaton sekolah

Best Blogger Tips

Tarikh : 26.4.14
Tempat : SK Merbok (Pusat)

Mari kita saksikan gelagat anak2 dalam acara jogathon ni.. Cik ina sempat la berbasikal meninjau keadaan mereka sepanjang aktiviti ...


Jangan tak tau, masa rehersal Cik ina turut sama jogging cuma hari berlangsunya acara ni cik ina x de geng....








ni tukang amik gambar atas basikal tu...

jurucamera sekolah

dah x larat jogging...

Dari atas basikal.. ragam pelajar




Menyambut ketibaan... tulis no ikut rumah pasukan masing2

dah tiba anak2 ni


Best Blogger Tips

Sunday, June 15, 2014

LAWATAN KE ISTANA ANAK BUKIT...

Best Blogger Tips

LAWATAN SAMBIL BELAJAR MURID-MURID TAHUN 6 2014
TARIKH  : 6.5.2014

PESERTA : TAHUN 6 (73 Orang)
ANJURAN : KELAB B&K SKMP

TEMPAT LAWATAN

          1. SMK AGAMA YAN
          2. ISTANA ANAK BUKIT
          3. MENARA ALOR SETAR

Cik ina berkesempatan mem'follow' lawatan tahun 6 ni pada tahun ni. Yang tersanagat nak ikut tu bukan kerana Cik ina ni suka ber'rombongan' tetapi aturcara tahun ni ke istana Anak Bukit... Akhirnya.... Tertunai,,,

Alhamdulillah kerana Cik ina memang teringin sangat nak melawat istana. Maklum la masa mengaji dulu hampir 6 tahun berulang dgn bas lalu kot dpn pagar je... Mesti la teringin kan...

1. SMK AGAMA YAN





2. ISTANA ANAK BUKIT
BARU SAMPAI

diberi taklimat tentang istana dan sejarah istana KEdah
ketua rombongan ; Ustz Che Ani

di dalam dewan santapan rasmi.... kalau tak silap

ampun tuanku




dibawa melawat mini zoo istana
3. MENARA ALOR SETAR


baru sampai,, tggu turn nak naik

kat bawah lagi

ni la guru pengiring


ada lagi sorang guru tgh tgk apa tu pian..

cikgu shikin pun q utk tgk 
Kami bergerak pulan dan sampai dengan selamat ke sekolah pukul 5.30 petang... Alhamdulillah,,,

Best Blogger Tips