Thursday, January 22, 2015

Taman Rama-Rama Penang

Best Blogger Tips

Sudah lama tak mai melawat Taman Rama-Rama Penang ni. Seingat Cik Ina last melawat taman rama-rama ni masa sekolah rendah dulu je. Kalau cik ina melawat masa tu tahun 1990, maka now is 2015. Jom congak tengok. 
Tu diaaa dah 25 tahun. Ermmm lama jugak no... 

Jom kita masuk tengok apa yang ada dan berubah... 

Ha,,, buat yang tak pernah p.. Kalau anda nak p taman ni... Senang sangat.. Kat Teluk Bahang je.. Lepas sikit dari Masjid Teluk Bahang menghala ke Empangan tu...

Ni alamat dia --------->>

Penang Butterfly Farm
Jalan Teluk Bahang,
Pulau Pinang. 

Waktu operasi yang diambil dari websitenya: 

Penang Butterfly Farm's Visiting Hours are as follows:
Monday - Sunday,
including Public Holidays
9.00AM - 6.00PM 
( Last Entry at 5.00PM )

We open 365 days all year round except half-day on Chinese New Year Eve.

Waktu operasi : Dibuka 365. Bagus kan... 
Sesiapa yang berhajat blh sesangat p sbb buka sepanjang tahun...

Bayaran masuknya pula adalah seperti berikut :

AdultRM27.00
Children (4 - 12 years old)RM15.00

MYKAD HolderRM18.00
MYKID HolderRM10.00

Menurut sumber yang cik ina baca...


Taman ini diiktiraf sebagai Taman Rama-Rama Tropika yang pertama di dunia.
Taman ini mengandungi ribuan rama-rama yang mempunyai 50 spesies yang berbeza. Kita Melawat yang kira mcm outdoor dulu... yang rama-rama berterbangan bebas...





kepompong rama-rama

periuk kera
ikan pun ada juga

Tempat ini juga menempatkan pelbagai jenis serangga seperti kala jengking, kumbang dan banyak lagi. Yang serangga lain tu byk kat indoor. Jom layan,,, zasssss

Gambar tu kiri ada katak ... belah kanan tu ada serangga seperti di bawah

scorpion
cer teka apa kah ia


Selain blh tengok rama-rama, terdapat makmal tempat penetasan rama-rama,ruang pameran,kolam ikan,air terjun dan tempat membeli cenderamata.




Jangan lupa datang kalau anda ke Penang......

Best Blogger Tips

Post a Comment

Sudi-sudikan la komen.. Terima kasih nooo sbb komen