Monday, August 10, 2015

MELAKA... Im coming ... 2013 throwback

Oleh kerana dlm 2 mggu lps cik ina berkesempatan ke melaka (setiap mggu) maka cik ina nak throwback masa last year cik ina menjejak kaki ke Melaka Bandaraya Bersejarah setelah bertahun-tahun tak ke sana...
******************************************************

Melaka...... Im cominggg....
Akhirnya dapat juga cik ina jejak kaki ke Melaka..
Keterujaan untuk ke Melaka ni sbb dah lama cik ina tak melawat Bandaraya Bersejarah tu.. Last cik ina pi rasanya tahun 1999 iaitu rombongan masa study dolu-dolu bersama senior kat POLIMAS.  So, bersemangat cik ina ke sana pada kali ni.... Harapnya diberi kesihatan yang baik pada waktu tersebut..Amin..
Citer dia mula mcm ni.

Tahun ni sekali lagi nama cik ina tersenarai dalam anggota jemaah perlancongan SK Merbok (Pusat)  or yg lebih glamer SKMP. Hehehe kalau depa lantik jadi ahli jemaah tetap pun tak pe.. Janji blh jejalan. Dalam hati ni terbayang dah nak posing kat A-Famosa. Maklumla gambar terkini kat sana tak de. Gambar zaman dulu semuanya dalam album...Pastu nak naik rivercruise wakti malam,, pastu nak naik menara taming sari.. Yang lain tu tak pe,, tpt sampingan je yang penting tempat utama dijejaki kan...

Meh nak citer perjalanan kami ni.. Kami memilih tarikh sehari selepas peperiksaan UPSR iaitu bertolak pada petang 13.9.13. Kenapa bertolak petang.. biasala la kan membawa pelajar tahun 5 dan 6 ni... Depa ni pantang bas berenti, mesti akan beli jajan minum sesuatu walau dah penat melarang.. So, cikgu yang planning tu dah bajet masa berenti makan, mmbuang dan solat sekali,, so tak yah kalut-kalut. -15.9.13

Yang menariknya kali ni Cik ina jadi jurucameranya.. Diamanahkan oleh Kak Su untuk mengguna dan mmbawanya dgn cermat....

Kami sampai awal pagi dan singgah breakfast di kedai yang telah ditempah khas sepanjang percutian kami di sini.. Sebab kan bawa budak sekolah, jadi kena atur siap2 la.. utk cepat dan senang...

1 BREAKFAST KAT KEDAI YANG DIPILIH
Kedai ni adalah berdekatan dengan homestay yang kami stay sepanjang di Melaka ini. Mereka akan menyediakan breakfast kami, tghari serta makan malam.

MELAWAT SEKITAR BANDAR MELAKA....

1. A FAMOSA

2. MENARA TAMING SARI

3. MELAKA PLANETARIUM

Malamnya plan nak naik rivercruise tetapi elok sampai je hujan tersangat la lebat. Bahaya untuk pelajar sekolah.. Dengan berat hati kami semua balik ke homestay dan menikmati makan malam yang disediakan... Kami tambah order ... of coz la masakan melaka..asam pedas melaka..

Day 2

Alang tak nak kempunan, awal2 sebelum kaunter buka kami dah sampai amik tiket untuk naik rivercruise. Jangan tak caya kamila org yang first naik rivercruis tu...

1. River Cruise

Tak sah la kalau org kedah bila buat rombongan tak ke Nilai.... Kami pun ke sana la. Selepas tu kami terus bertolak pulang..

Selepas rombongan kali ni, maka baru la ada beberapa trip lagi ke sini.. Kalau dah tak mai,,, tak mai langsung. kalau dah mai pula, lg beberapa bulan pulak TER mai sini.....