Sunday, November 4, 2012

Pulut Nyok Ikan Masin part 2

Best Blogger Tips

Sapa pernah makan pulut nyok ikan masih. Mesti semua biasa makan kan. Makanan ruji orang melayu. sekali kena mesti lena..

Kalau uolls nak tahu, salah satu kegemaran cik ina adalah pulut nyok ikan masin.
Cik ina pun tak sedar suka makan pulut ni.. cuma tersedar bila cik ina berkunjung ke salah satu kedai makan kat pekan merbok ni... nama kedai tu unik sikit...  kedai pukok buluh - yang terletak berhadapan dengan masjid baru merbok. Nama kedai ni diambil sempena rekabentuk dindingnya yang berrdindingkan buluh.

Ok,, kita sambung.. niat dihati nak makan nasi lemak (apa lagi fav food cik ina la) tapi bila terpandangkan menunya yang menyediakan pulut nyok ikan masin, terus tukar order... lps tu baru tersedar, aku suka juga pulut nyok ikan masin ni... Cik ina pernah post pasai entry ni dulu. Boleh lihat DI SINI

So,, sesapa teringin nak makan pulut nyok ikan masin tu, boleh la ke kedai pokok buluh.. Jemput-jemput (tak dapat komisyen ye). Tak silap cik ina hari ahad tutup. 



Best Blogger Tips

Post a Comment

Sudi-sudikan la komen.. Terima kasih nooo sbb komen