Wednesday, April 3, 2013

Asam Jawa VS Pokok Asam

Best Blogger Tips

Weekend lepas masa cik ina balik kg, mak cik ina mintak panggil cik ina kutip asam kat pokok sebab abah dah tebang ranting yang tak boleh kait dengan galah.

Pokok asam belakang rumah

Ranting yang telah ditebang..
Bila cik ina tengok, punya la banyak.. Cian mak.. knape la nak kutip juga asam ni.. Cik ina kan ada. Kan mak tak berapa larat.. Bila tanya mak nak buat apa dengan asam ni, simple je jawapan mak.. Nak buat asam ketul la. Blh juga bagi kat sedara yang mai rumah...

buah asam yang belum masak.. abaikan tangan yang memegang

Ni baru separuh.. ada lagi ni

Cik ina tanya lagi.. kan mak dah buat banyak dah kat dalam...Mak kata sbb kat pokok ni byk sangat. Jadi mak tak leh tengok. sayang kalau terbiar kat pokok macam tu jer..  Jadi mak kata baik buat asam ketul.. Ori punya asam, baru la best....


 Jadi, ni la hasilnya. Jenuh jugak la nak kumpul asam ni.. Korban juga la 5 ranting pokok ni...

Update baru---- ni la hasilnya...

Best Blogger Tips

4 comments

April 3, 2013 at 5:40 PM

ta penah nak kenal pon pokok asam ni.. 1st time tengok..! tau makan je.. huuhuhuhuu.. :)

April 3, 2013 at 10:11 PM

wahh..banyaknya buah asam jawa..
teringat mase kecik2 dulu kat umah nenek dikampung ada pokok asam jawa..

Bile time berbuah..kami siap panjat lagi nak amik buah asam jawa tuh..heheee

http://fizasaiza.blogspot.com/

April 4, 2013 at 1:04 PM

Huiyoooo... banyaknya...

April 4, 2013 at 8:58 PM

Penuh satu raga besar!!

Post a Comment

Sudi-sudikan la komen.. Terima kasih nooo sbb komen