Sunday, March 23, 2014

Bali... jalan2 mlm sekitar hotel day 2

Best Blogger Tips

Assalamualaikum....

Cik ina nak sambung ceritera kisah ronda2 plak. Kan tadi kami melawat pantai yg sungguh indah.. bukit yg berada di tp laut yg cantik.. patung yg beso.. semuanya di bumi Bali hampir seharian.. ni merupakan malam pertama kami di sini. Semlm dah sampai hampir tgh mlm jadi x sempat tgk apa apa pun,, so.. mlm ni br blh ronda ronda. Nasib baik kami sampai agak awal di hotel jadi sempat solat jamak magrib isyak.

So cik ina dan cik sherrie dijemput oleh En Lah utk lihat2 kwsn sekitar.. tggu lagi.. ni peluang kan kalau kami dua maybe agak bahaya di tempat org.. Tepat jam 9 mlm (kat Bali tak leh sebut pukul 9. Kena sebut Jam 9. Nnti depa faham lain) kami turun utk mengikut En.Lah ronda ronda. Kebetulan cik lah ada kenalan kt sini tp masa yg kami janji blm sampai. Ronda la dulu. Pastu bgegas blk semula kt dpn hotel sbb janji nk jmpa kt situ. 

Sementara tggu org Bali sampai pose dulu...
Tggu sat dia pun sampai dgn mnaiki speda motor.. ermm cntik jg ye motor kt sini. Pinjam posing jap blh tak.. hehehe.. 


Ni la org yg ditunggu.. En Dzikir...

Oleh kerana jmpa dpn dpn hotel maka haruslah cr port nk sembang kan. Kami ni tukang ikut dan tgk je la.  Dlm nk jejalan pi cr port minum.. muncul ahli rombongan kami lg 2 org. so jom join sekali. 


Meriah la ckit. Jalan jalan terus, kona ckit, lintas jalan nmpkla gerai ala ala food court la kalau kt sini. Sebelum tu biasala jumpa byk kedai tapi gerai or kedai tp kedainya adalah kedai bxbi guling..

So.. nmpk gerai muslim ada di situ.. kami pun masukla. Kat sini kena hati hati bab mkn sbb majoriti kan beragama hindu. Islam minoriti je. Jadi blh bajet la gerai mkn muslim byk mana kan...


Cik ina n sherrie x mkn just minum teh botol je. Yg lain mkn nasi goreng. Rasa ckit, sedap jg. Jangan tak tau, kat sini juga ada nasi goreng pataya.. Sbbnya adalah tukang masak situ pernah kerja di Malaysia 5 tahun dan balik buka gerai kat Bali,, So, dia reti la masak nasi goreng pataya tu.. 

Sembang smpai x sedar mlm makim larut.. maka kena blk beradu.Esok ada lg acara yg lebih menarik. Nk p kintamani... so.. kena blk tido cpt ni...

Tak sabar nak visit pelbagai tempat yang cantik lagi esok... Jom tidoo.

****************************************************************

*********************************************************************************

*********************************************************************************

Best Blogger Tips

Post a Comment

Sudi-sudikan la komen.. Terima kasih nooo sbb komen