Sunday, May 7, 2017

DAY 2 - Medan 2016

Best Blogger Tips

Lihat

DAY 1 MEDAN 2016
DAY 2 MEDAN 2016

Assalamualaikum


Hari ni HARI KE 2. 
Jadi aktiviti hari ni kita jenjalan sekitar Medan... Jom..  Bukan senang nak kumpul ramai-ramai macam ni.... rombongan kami 2 biji bas.. bas panjang dan pendek. Malam ni kita dinner...

Lawatan ni sempena persaraan En Saad Bin Hashim iaitu Presiden Keptan Semenanjung Malaysia
LAWATAN MUHIBBAH WARGA PENDIDIKAN PRIHATIN KE MEDAN
TARIKH    : 26-28 Mei 2016
PESERTA  :  Seramai 63 orang yang terdiri daripada wakil PT setiap daerah di Kedah
TEMPAT    : MADANI HOTEL, MEDAN .  turut disertai oleh beberapa org guru.
TRANSPORT BY: FADLY MEDAN TRANSPORT TELEFON NO +6281376455045

Jom breakfast duluan..............


Ok pepagi ni,, jangan buang masa, kita jenjalan dulu n shopping apa yang patut.



Bila keluaq dari Hotel, kt depan hotel ni..ternampak bunga ni... laaa untuk kami ke.. pose ckit la

Tempat pertama... dibawa keWajir


Tempat ke 2
PASAR HINDU

Cuma singgah 1 kedai je untuk shopping  



Tempat ke 3
PAJAK IKAN
Ya,, tempat yang ditunggu.. Dibawa shopping ke Pajak Ikan. Ada orang panggil Pasar Ikan.... orang Medan panggil Pajak Ikan. Mesti korang tertanya apakah tu? Pajak Ikan ni ialah tempat membeli-belah terkenal di Medan. Tempat ni bukan mall tau atau bukan kedai jual ikan tau. ia tempat orang datang membeli-belah di sini untuk membeli kain, telekung, baju kebaya, kain pelekat dan sebagainya. Ala tempat ni serupa mcm Pasar Baru Bandung tetapi di sini tak lah semeriah di Bandung yang bertingkat-tingkat. Bangunannya pun rumah kedai aje.

Tapi dan jumpa kedai makan dulu.. Kita makan dulu di Restoran Garuda ni...

 Lepas tu kita shopping



Duit dah habis kita layan je peniaga ni sbb depa ikut kami dari hotel sampai sini.. dah kenai muka pun

 Balik ke Hotel... Jumpa Julfadly Siagian 
SOLAT,,, SIAP DAN JOM P DINNER................












TRANSPORT BY : Julfadly Siagian (+6281376455045)

Selamat bersara En.Saad Bin Hashim.

Best Blogger Tips

Post a Comment

Sudi-sudikan la komen.. Terima kasih nooo sbb komen